A fi profesor este o mare responsabilitate. Este profesia care nu poate fi făcută de  oricine si oricum. Asta pentru că profesorul lucrează cu multe suflete.

Care este importanța muncii profesorului, dar și necesitatea promovării acestei meserii în rândul tinerilor? 

Mulţi cred că a fi profesor se rezumă doar la a prezenta niște informaţii elevilor sau  studenţilor, ca mai apoi să evalueze nivelul acestora, ierarhizându-i prin note. Profesia de cadru didactic este însă mult mai profundă, solicită calităţi speciale, care se pot forma şi dezvolta doar dacă persoana respectivă doreşte, cu adevărat, să fie profesor.  

A  fi profesor  înseamnă să te dedici celor pe care-i educi, să ai sentimente pozitive faţă de ei, să le oferi respectul tău pentru a-l primi pe al lor, să conştientizezi că le influenţezi viaţa şi că eşti răspunzător pentru asta în faţa lor, a părinţilor, a lumii întregi. Profesorul nu se gândeşte doar la cunoașterea specialității lui, ci, în primul rând, la felul în care studentul sau elevul foloseşte în mod independent ceea ce profesorul l-a învăţat.

Pentru a fi un profesor bun nu îți trebuie doar răbdare, ştiinţă şi inteligenţă, ci ai nevoie de dăruire. Este o profesie care cere învăţare permanentă, o profesie pe care dacă ai îmbrățișat-o, trebuie să conștientizezi că ceea ce ai învăţat în facultate este doar începutul: „Un secol de trăieşti, un secol învaţă, dar nu mereu în aceeaşi clasă“. (Nicolae Iorga)

În zilele noastre, activitatea didactică presupune pentru profesori o dimensiune de cunoaștere şi dobândire de competenţe științifice, de strictă specialitate, dar şi o dimensiune pedagogică şi psihologică prin care tânărul profesor pătrunde şi se acomodează în lumea școlii, cu gestionarea unor activităţi diverse – de natură profesională, dar şi din sfera umanului, în general.

Proiectarea unei activități curriculare, găsirea și conceperea strategiilor didactice, realizarea de teste, proiecte, itemi relevanți, completarea şi armonizarea domeniului formal de cunoaștere şi de învățare cu cel nonformal, modelarea  personalității elevului, cunoașterea şi  înțelegerea naturii umane, a vârstei, a dificultăţilor de relaționare, de comunicare, iată doar câteva ipostaze cu care se confruntă orice profesor și pe care trebuie să le administreze impecabil. 

 

INFORMAȚII CURS

Dacă sunteți la început de carieră didactică și nu știți cum să abordați procesul de predare-învățare-evaluare în contextul actual, cât și cel clasic, cursul de Mentorat - o lecție deschisă pentru debutanți prezintă pe înțelesul tuturor fiecare pas necesar pentru a fi un profesor cu adevărat dedicat.

CURSURILE SE ADRESEAZĂ CADRELOR DIDACTICE DE LIMBA FRANCEZĂ/LIMBA ENGLEZĂ.

 

Descarcă aici FIȘA DESCRIPTIVĂ  a cursului. 

Prima serie - începând din săptămâna 17.10 - 21.10.2022

 

Pentru înscriere, accesați linkul din Fișa Descriptivă sau click aici.

MNC

 

20/09/2022

Curs de formare inițială Mentoratul, o lecție deschisă pentru debutanți

Master  UPB - Formare pentru Cariera Didactică şi Ştiinţe Socio-Umane COMUNICARE MANAGERIALĂ - EduMNC

   EduMNC

Contactează-mă

e-mail:

prof@edumnc.ro

Telefon

+40 723038927 

 

EduMNC - de ce?

Prin conținutul său, acest site se adresează atât elevilor/studenților, cât și profesorilor, cu scopul de a ușura munca fiecăruia în parte: învățare, respectiv predare/evaluare.

Toate materialele respectă normele în vigoare.

 

Filozofia mea 

 

"A fura idei de la cineva este plagiat. A le fura de la mai mulți este cercetare.”

Legile lui Murphy