VECHIUL Homeschooling și NOUA Școală de acasă, două concepte diametral opuse

Conform Wikipedia, Homeschooling-ul (mai neaoș, ”Școlirea de acasă”)  ”este activitatea de educare a copilului de către părinți sau tutori profesioniști (meditatori), în locul unei educații standard în școală.

Educația de acasă (pe termen lung) a apărut în țările dezvoltate în cadrul familiilor bogate - îndeosebi cele cu studii superioare - drept alternativă pentru studiul deficitar al școlilor din regiunea respectivă.

Homeschooling-ul este educarea de acasă ce se face după o anumită structură (un program educațional structurat, chiar dacă nu în stilul programei școlare obișnuite), un tip de educație, de regulă realizat prin înscrierea la o școală-umbrelă, care certifică, în final, anumite competențe ale copilului.”

 

A nu se confunda acest termen de Homeschooling cu situația actuală cu care se confruntă sistemul de învățământ.

 

Cine s-ar fi gândit că școala de acasă va fi pe val în lumea întreagă?! 

 

Dar să nu confundăm cei 2 termeni pe care îi leagă doar o relație de omonimie și atât.   


Mai nou, toată lumea încearcă să-și adapteze sistemul de învățământ la o nouă (și să sperăm că de scurtă durată) modalitate de a continua școala, date fiind circumstanțele. 

 

Ca de obicei, avem păreri pro și contra.

 

Ce spun ”părelologii”? Dar oare cine le mai poate ține o evidență? 

 

De remarcat este faptul că se fac sforțări din toate părțile, oameni de bun-simț există și se încearcă ajungerea la un numitor comun în ceea ce privește scopul adevărat al acestei acțiuni în masă, o Școală de acasă ce se bazează exclusiv pe ”formatul online”.

 

Ministerul Educației a recomandat profesorilor să acceseze diverse platforme educaționale online pentru a preda în continuare elevilor, însă procedura se desfășoară destul de greoi.

 

Există, așadar, două mari variabile ale ecuației de față:

 

  1. Logistica necesară utilizării resurselor digitale;
  2. Competențele personalului de ambele baricade (mă refer aici atât la profesori, cât și la elevi). Nu toți dețin cunoștințe suficiente pentru a ”manevra” resursele digitale. Și da, surprinzător, chiar și elevii sunt foarte deficitari la acest capitol, chiar dacă ne-am obișnuit să-i vedem cu telefonul lipit de podul palmei. Aceștia au foarte bine dezvoltate doar abilitățile ce țin de domeniul jocurilor și de cel al site-urilor sociale. Atât.

Prin urmare, pe principiul om trăi și om vedea, momentan, fiecare se descurcă cum poate.

 

De reținut este faptul că această situație trebuie tratată cu toată seriozitatea, pentru că vorbim aici de copiii noștri care, la rândul lor, au dreptul și trebuie să beneficieze de o educație corespunzătoare.

 

MNC

 

Notă: Termenul ”părelologi” l-am preluat de la o persoană foarte dragă mie, dl. Victor Stanciu, un om, dar mai presus de asta, un preot în toată puterea cuvântului.

 

25/03/2020

HomeSchooling-ul față cu reacțiunea

legile lui murphy franceza mnc

 

   

   EduMNC

Contactează-mă

e-mail:

prof@edumnc.ro

Telefon

+40 723038927 

 

EduMNC - de ce?

Prin conținutul său, acest site se adresează atât elevilor/studenților, cât și profesorilor, cu scopul de a ușura munca fiecăruia în parte: învățare, respectiv predare/evaluare.

Toate materialele sunt originale!!!

 

Filozofia mea 

 

"A fura idei de la cineva este plagiat. A le fura de la mai mulți este cercetare.”

Legile lui Murphy