EduMNC

- Sursa ta de cunoaștere pentru o reușită lingvistică:
Explorează, Învață, Excelează!
Inovație în educație, rezultate de excepție;
- O educație de calitate pentru elevi și profesori.
 

EduMNC - de ce?

Prin conținutul său, acest site se adresează atât elevilor/studenților, cât și profesorilor, cu scopul de a ușura munca fiecăruia în parte: învățare, respectiv predare/evaluare.

Toate materialele respectă normele în vigoare.

Contactează-mă

e-mail:

prof@edumnc.ro

Telefon

+40 723038927 

 

   EduMNC

Master  UPB - Formare pentru Cariera Didactică şi Ştiinţe Socio-Umane COMUNICARE MANAGERIALĂ - EduMNC

Teste gratuite pentru elevii I-VIII

10/03/2021

Elevii claselor I-VIII dispun acum de o platformă digitală unde își pot testa gratuit nivelul de literație. Altfel spus, își pot afla nivelul de alfabetizare funcțională. Cum și unde? Intrați pe Brio®, prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români, vă faceți un cont, apoi accesați gratuit testele, iar în urma acestora, fiecare elev va primi un raport bazat pe răspunsurile date. Dacă sunteți profesor/director și reprezentați o unitate școlară sau un centru de meditații, puteți folosi gratuit testele de literație pentru testarea nivelului de alfabetizare funcțională, pentru clasele I – VIII.

Prin realizarea acestei platforme, fondatorii și-au dorit să ofere o modalitate ușor de aplicat, dar totodată științifică pentru a-i identifica mult mai ușor pe acei elevi aflați în zona de analfabetism funcțional.

Literația are multe dimensiuni și legături în diferite domenii conexe esențiale, precum numerația, digitalizarea și competențele sociale. Astfel, au fost identificate trei tipuri de literație.

Ca o primă definiție ce i s-a conferit acestui termen, în 1953 apare sintagma de literație/alfabetizare de bază care desemnează o persoană care înţelege prin citit şi scris o afirmaţie simplă şi scurtă despre viaţa ei de fiecare zi. Urmează ca în anii ’70 să apară termenul de literație funcțională/alfabetizare , prin care identificăm acea persoană care se poate implica în toate acele activităţi în care literaţia este necesară pentru funcţionarea eficientă a grupului sau a comunităţii din care face parte, cât și pentru a-i permite persoanei să continue să citească, să scrie şi să calculeze pentru ea însăşi şi pentru dezvoltarea comunităţii.

În 2003 UNESCO a venit cu următoarea formulare: “Literaţia este abilitatea de a identifica, înţelege, interpreta, crea, comunica şi calcula, folosind materiale tipărite şi scrise, asociate unor contexte variabile. Ea presupune un proces continuu de învăţare ce permite individului să-şi realizeze obiectivele, să-şi dezvolte cunoştinţele şi potenţialul şi să se implice cu adevărat în comunitatea din care face parte şi în societatea mai extinsă.” Acesta reprezintă al treilea nivel de literaţie, cunoscută drept literaţie multiplă

 

Sunteți curioși să vă aflați nivelul de alfabetizare? Vreți să cunoașteți competențele de literație ale dumneavostră, ale copilului sau ale elevilor dumneavoastră? Accesați platforma Brio® aici.

 

MNC